
Information vid köp
Senast uppdaterad: 2024-02-05
Vi på Gutamalet Bygg & Konsult AB strävar efter att erbjuda högkvalitativa produkter och enastående kundservice. Om du av någon anledning inte är helt nöjd med ditt köp av en kamin från oss, är vi här för att hjälpa dig.
Ångerrätt
Du har rätt att returnera din produkt inom 14 dagar från inköpsdatum, i enlighet med Distansavtalslagen.
Produkten måste vara oanvänd, i obruten originalförpackning och i säljbart skick.
Observera att ångerrätten inte gäller specialbeställda varor som har tillverkats enligt dina specifika önskemål.
Återbetalning
Vi erbjuder återbetalning när en vara returneras inom ångerfristen.
Återbetalning sker till samma betalningsmetod som användes vid köpet, normalt inom 5–14 arbetsdagar efter att vi mottagit och godkänt returen.
Returfrakt
-
Vid retur som inte beror på fel från vår sida står kunden för returfrakten.
-
Returfrakten motsvarar den faktiska kostnaden men är minst 299 kr.
-
Kostnaden varierar beroende på produktens vikt, storlek och leveransadress. För större och tyngre produkter, såsom kaminer, kan kostnaden bli högre. Vi meddelar alltid det exakta beloppet innan returen bekräftas.
-
Även den ursprungliga fraktkostnaden för leverans till dig debiteras vid retur.
-
Vid köp med gratis frakt för privatpersoner debiteras den verkliga fraktkostnaden i efterhand om varan returneras. Gratis frakt gäller inte på rabatterade produkter.
Så returnerar du
Kontakta vår kundtjänst på info@gutamaletbygg.se innan du skickar tillbaka varan.
Vi registrerar returen, bokar upphämtning och skickar instruktioner. När vi mottagit och inspekterat varan meddelar vi dig om återbetalningen har godkänts.
Viktigt att veta
-
Vi accepterar inte returer av öppnade förpackningar.
-
Produkten måste vara väl emballerad. Vid dåligt emballage eller om produkten skadas under returtransporten kan vi göra avdrag på återbetalningen eller, vid allvarlig skada, debitera hela produktvärdet.
Leveransinstruktioner och Inspektion av Varor
-
Korrekt kontaktinformation krävs för smidig leverans. Om uppgifterna saknas eller leveransadressen inte är åtkomlig kan du ombes hämta din beställning hos fraktbolaget.
-
Outlösta försändelser debiteras med de faktiska kostnaderna för ny leverans och returfrakt.
-
Vid mottagandet ska varan inspekteras. Eventuella skador på förpackningen måste noteras på fraktsedeln.
-
Synliga skador som inte noterats vid leverans kan vi tyvärr inte ersätta.
-
Dolda skador eller fel på varan ska anmälas till oss inom 7 dagar efter mottagandet för att reklamationen ska behandlas.
Företagskunder
Observera att kostnadsfri frakt endast gäller för privatpersoner. Företagsbeställningar debiteras enligt gällande avtal och fraktvillkor.
Tack
Tack för att du valde oss för dina kaminer och värmeprodukter!